Annons:
Etikettövrigt
Läst 999 ggr
Mysisa
2016-07-06 08:02

Avliden igelkotte på tomten?

Jag vet inte om jag skriver på rätt ställe alls nu men skulle behöva lite tips.

För lite mer än en vecka sedan hittade jag en skadad kotte på tomten http://vildadjur.ifokus.se/discussions/5772e3718e0e7427090029d3-skadad-igelkott?discussions-1

Jag har sett honom flera ggr under veckan som gått och han har verkat må bättre sen jag släppte ut honom igen.
Igår kväll när jag var på jobbet släppte min sambo ut våran hund på tomten och hon ställde sig bredvid den rosbuske jag valt som skydd för honom när jag vårdade honom och morrade åt något. Han kallade in henne och sen var det inte mer med det.
Nu på morgonen när jag kom hem och släppte ut henne var hon på väg dit igen så jag gick och tittade och där ligger min lilla kotte död 😕
Jag tror att han mådde sämre igen och mindes att han fått hjälp där och hoppades på att hitta mat eller vatten eller åtminstone skyddet jag hade byggt upp åt honom.

Jätte tråkigt att han inte repade sig så bra som jag hade hoppats.
Men nu till saken, vart gör jag av kroppen?
Känns inte som den bästa iden att låta honom ligga kvar där han är nu.
Vad gör man när man hittar ett kadaver på tomten?

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
micki83
2016-07-06 08:12
#1

:( vad tråkigt.  kan inte svara på din fråga men känns väldigt sorgligt att kotten inte överlevde.

Mysisa
2016-07-06 08:41
#2

#1
Ja jätte tråkigt verkligen. Jag har ställt ut mat och vatten där jag hittade honom som han inte rört, känns dumt nu när han letat sig tillbaka till stället där jag vårdat honom. Tack för din omtanke

minavitas.wix.com/kennel

Angelica Hallberg
2016-07-06 10:29
#3

Tråkigt att det slutade så. Gräv ned han o skydda graven med en sten så inga djur gräver upp

Mysisa
2016-07-07 18:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Blev en grav i skogen

#3 tack för tipset med sten. Hade aldrig kommit på det själv

minavitas.wix.com/kennel

Tjeja
2016-07-13 19:46
#5

Nej men åå vad tråkigt!!! R.I.P lilla Kotten!  💔🌺

Tack i alla fall Mysisa för att du engagerat dig och försökte hjälpa lilla kotten! ❤️

Så fin graven blev med stenen! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: