Annons:
Etikettreptiler
Läst 3304 ggr
Marr
2015-10-08 08:06

Jättesnok i Sverige

Har ni sett denna artikel i gårdagens Aftonbladet? En Snok, kan det verkligen vara sant att snokar på över 2 meter lever i lilla Sverige? Ganska fantastiskt måste jag säga!😮

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/93327

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Magi-cat
2015-10-08 08:19
#1

Häftigt. Hoppas den får vara ifred.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2015-10-08 08:23
#2

Ja sannerligen Magi-cat, för nu vet ju alla var den befinner sig…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Leviosa
2015-10-08 09:38
#3

Häftigt! Jag var på studiebesök i Tåkern i våras. Ett galet naturliv har de där, massor av olika fåglar, och vi träffade på ett, tyvärr dött, däggdjur bland vassen. Vad det var exakt viste vi inte. Det var lite större än en grävling och lite gråaktig i pälsen. Ändå jättespännande, det var sällan vi annars såg djur på våra utflykter. 🙂

[peter54]
2015-10-08 12:17
#4

Jag såg det där på Aftonbladet, men måste säga att jag är mycket skeptisk till att det där är en vanlig svensk snok.  De bilder som finns är som alltid omöjliga att bedöma vad de visar, men huvudet har fel form för snok och kroppen ser alldeles för grov ut.

Måttuppgifterna som nämns i inslaget är aldrig verifierade, såvitt jag känner till var den längsta svenska snok som uppmätts under kontrollerade former 132 cm. Jag betvivlar inte att det skulle kunna finnas någon längre än så, men två meter blir Natrix natrix bara i Sydeuropa.

Jag tror att det är en dödsdömd tropisk orm, sannolikt en boa av något slag, som någon gjort sig av med på detta tråkiga sätt.

Magi-cat
2015-10-08 12:27
#5

#4 Så kan ju vara fallet förstås….😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2015-10-08 13:55
#6

#4 Ja tycker också att huvet ser märkligt ut för att vara en snok och fy på den som släppt ut ormen i så fall…människor förstår tydligen inte vilket lidande dom utsätter djur för när dom gör så här. Är det en tropisk orm så lär den ju inte leva länge till…😕

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[peter54]
2015-10-08 14:15
#7

#6 Nä och med dagens temperatur är det osäkert om en svensk snok klarar sig heller. Jag tycker att någon där på trakten borde söka upp djuret för att kolla ordentligt vad det är och rädda ormen om det skulle vara så att den är i behov av det.

Ann.S
2015-10-08 14:47
#8

#7 Fattar inte att man inte gjort det

crashtest3
2017-10-26 04:54
#9

jag vet och håller med er med sen så är det ju så med folk här i Sverige att om man inte har ett intresse för tillexempel reptiler/ormar då hållerman hellre  sig på av stånd för att man är rädd

Upp till toppen
Annons: