Annons:
Etikettövriga-djur
Läst 744 ggr
Jarrare
2018-06-04 21:28

Salamandrar i snart uttorkad damm.

Såg mindre salamandrar i en damm i lördags, det var kanske 1dm vatten kvar och idag ännu mindre. Djurskyddaföreningarna har intagsstopp pga för många uppdrag. Finns ett block som håller kvar vatten i en annan del, funderar på om jag bara kan flytta över dem till den delen ifall de inte klarar det själva? Finns en del alger i delen med mer vatten eftersom vattnet är så stilla där nu. Finns inte mycket fakta om vilda salamandrar, men de är fridlysta och känner att om jag kan göra något hade det känts bra. Är det någon här med lite vetskap som kanske kan komma med förslag? Djurskyddsföreningen hade som förslag att be en skola med inriktning djur att hjälpa till men den närmaste har avslutning imorgon. Något om att naturvårdsverket kanske kan försöka få kommunen att göra det. Men har inte riktigt tid att försöka få min kommun intresserad. Två dagar senare och det är nu cirka 5cm vatten kvar. Vet inte om de flyttat själva för såg ingen idag, men hann inte kolla så länge…. tips?

Annons:
Ary
2018-06-12 17:36
#1

Såg det här idag först. Hur har det gått? Antar att det inte fanns så mycket att förlora på att flytta dem…

Upp till toppen
Annons: