Bli historisk
Nu kan du vara med och rösta fram sajtens allra första vilddjur. Du har hela tolv bilder att välja bland så det blir inget lätt val. När du bestämt dig så är det bara att skriva vilken bild du valt.
Här kommer bilderna:
Bild 1

Bild 1: Gråsparv
Bild 2

Bild 2: Tornfalk
Bild 3

Bild 3: Råget med kid
Bild 4

Bild 4: Hare
Bild 5

Bild 5: Ung kaja
Bild 6

Bild 6: Oxhuvudspinnare
Bild 7

Bild 7: Älg, flolårskalv
Bild 8

Bild 8: Blåmes
Bild 9

Bild 9: Padda
Bild 10

Bild 10: Ung vattensalamander
Bild 11

Bild 11: Påfågelsfjäril
Bild 12

Bild 12: Björktrast
Jag stod i valet och kvalet mellan 2 och 4. Det blev 4 till slut pga tittandet ovan gräset. 4 får min röst alltså
Den här tävlingen blir ju som den på djurparker i fokus nu, näst in till omöjlig att rösta på. Alla bilder ger något och flera av dem är riktigt riktigt fina och bra!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Jag gillar verkligen färgerna och skönheten i insektsbilderna men samtidigt är det inte lika svårt att få en bra närbild på en fjäril som t e x på skygga djur som harar och hjortdjur eller rovfåglar som inte gärna låter sig lockas av brödsmulor och annat smågott. Men den nyfikna kajan är ju bara för charmig och grodan är ju klockren som en tavla. Ska man rösta utifrån svårighetsgrad och bildkvalitét eller utifrån vilken bild man bara gillar bäst för att den tilltalar en mest på grund av tex humor eller unikt bildobjekt?
Alla bilderna är toppen. Jag sat och funderade ett bra tag med allt fint över bilderna. Sedan började sakteliga få fram vilka jag tyckte var bäst och resten ser du i #1
Ok, Om alla bilderna vore tavlor och jag var tvungen att välja en att få med hem och sätta upp: Då skulle jag nog välja fjärilsbilden ändå. På grund av alla de vackra färgerna och jag gillar glada färger, dem gör mig glad med då! 🙂
Så min röst får gå till nummer 11 påfågelsfjärilen!
Ett otroligt svårt val, men den bild som greppade mig mest var den unga kajan med sinautrycksfulla ögon. Bild 4
Otroligt svårt val, men väljer bild nr 3.
Jag röstar på 11
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Bild 2 röstar jag på :)
Som sagt, otroligt svårt, men jag väljer bild 10 för fokuseringen, färgsammansättningen och för att fotografen låter oss möta salamandern på dess egen nivå. Man får ett perspektiv på hur den ser på omvärlden där nere på markplan.
Nr 3 faller min röst på!
mvh Martin
Då väljer jag bild 5 - kajan. Jag har alltid haft en soft spot för kråkfåglar. Så vanliga, så oansenliga - men så charmiga och kloka. Och ni ser väl blicken och minen på just denna? Så kajan får det bli!
Haren på bild nummer 4 får min röst :)
Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel
Bild 9
Var positiv -må bra
Röstar på bild nr 2. :)
Mvh Sabine
Detta var inte lätt, underbart vackra bilder men till slut bestämde jag mig för Bild 2 med Tornfalken.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Bild 3. Tycker rådjuren är en bra bild med fint ljus o vackert motiv som känns levande. 👍
Kajan är dock väldans söt…..ja detta var svårt!😕Men det blev rådjuren..
https://jazzans.wordpress.com/
Det här blev svårt många fina bilder. När man ser original bilderna som är presenterade i större förstoring fastnade jag för bild 2 tornfalk som har en härlig lyster i bilden.
Resa är livet! Glad
6
Jag väljer påfågelsfjärilen.
Gillar fåglar bild 2 blir mitt val även kompisen kajan var fin.
Letar i alla skrymslen o vrår här på iFokus. -< -< -< -< -< -< -<-<
Sista dagen att rösta
Det var svårt med flera fina bilder att välja på. Men bild 4 får min röst.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Jag väljer tornfalken, bild 2.
OT; det finns ett par småfel i texten under bilderna. Fjolårskalv är konstigt stavat och fjärilens namn är påfågelöga. 🙂
Nr 5 får min röst.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#24 Du har helt rätt i OT-delen. Bra att du påpekar det