Döende nötskrika
Kom inte in på fåglarifokus så jag skriver här. Nu på morgonen när jag släppte ut min vallhund så hittade hon en nötskrika. Hon gjorde inget med den utan skällde bara ett par gånger åt den. Den försökte flyga iväg men det kunde inte flyga så bra. Den stodd ett tag med näbben ner i marken. Sedan skuttade den in i en grenbuske och nu har den varit där i en timme. Jag gick ut med lite rostade jordnötter som igentligen är till vildsvinen och den såg så sorgsen ut. Den vände huvudet långsamt till mig när jag släppte fram nötterna. Sen dess har jag varit låtit den vara. Vad kan det vara? Ska jag hjälpa den? Det är ju kallt ute nu och den hoppar till ibland samtidigt som den piper som om den skulle nysa
Sätter en tass på denna tråd.
Jag har ingen aning om vad du ska göra, men jag vet att det finns folk som hjälpt fåglar som varit skadade eller liknande, sedan släppt ut dem när de blivit friska :/
Dock vet jag inte ifall det är nå bra.
Jag ringde till en fågelexpert och hon sa att jag skulle ta in den i en kartong så att det skulle vara mörkt. Jag skulle med lägga en liten droppe med honung på dess tunga så att den skulle få glukos. Men när jag gick ut så levde den inte längre. Vila i frid
awe… R.I.P lilla nötskrikan! 🌺❤️
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Näe Nu blir jag ledsen Stackars lilla fågel Hoppas den är i himlen❤️😢