Vilda djur iFokus

Vilda djur

Etikett: övrigt
Läst 739 ggr
Leffe
5

Innehåller julklappen palmolja?

Hälften av de varor vi hittar i en vanlig livsmedelsaffär innehåller palmolja. Så hur ska vi tänka när vi handlar för att samtidigt värna om djur och natur? Nedan följer några frågor och svar som förhoppningsvis hjälper dig en bit på vägen.

Läs vidare Save the Orangutan

Katniss
0

Intressant läsning

R.I.P. Anton 💔

thenameless
1

Bojkotta palmolja i möjligaste mån. Men svårt när det finns i nästan allt ätbart

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[peter54]
0

Håller med #2, bojkotta allt med palmolja, det finns motsvarande produkter med andra mindre miljöskadliga oljevarianter. Vårt lokala bageri använder enbart rapsolja till exempel.

Gittan
0

Många smörgåsmargariner innehåller palmolja.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

thenameless
0

#4 Det har jag sällan tänkt på när jag handlar. Men det borde jag börja komma ihåg att göra..

Gittan
0

Det ska stå i innehållsförteckningen om det ingår palmoljan. Jag vet att Lätta, Lätt & Lagom och Becel innehåller palmolja. Däremot inte Bregott vad jag läst på paketen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

thenameless
0

Där rök alla margarin jag använder…. Bregott är junästan lika fett som smör. Knepigt att gå vidare ifrån det

Gittan
1

#7 Det finns olika Bregott. En som heter Mellan i en vit förpackning med blå test. Den innehåller bl a mer raspolja än de andra och alltså mindre fett. Är dessutom bredbar på direkten. Prova den. Var en positiv överraskning för mig i alla fall.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Katniss
0

#6 Vad bra att jag använder Bregott då :)

R.I.P. Anton 💔