Vilda djur iFokus

Vilda djur

Etikettövrigt
Läst 8675 ggr
frijoh
0

Vems avföring?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket djur tror ni det här kan vara? Är rejäla korvar med bla päls i och låg mitt på en grusväg. Någon som vet ?

Kimda
1

Räv!?

frijoh
1

Vet hur rävbajs ser ut, tänk dig minst tredubbla storleken än rävbajs ungefär. Korvarna är jättestora verkligen!

JMW
0

Jag vet inte säkert men det ser ut som grävling.

Taggeman
1

#2 Vet inte var du bor, men vad tror du om hund?
Vildsvin har mer knöliga.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

frijoh
1

#3 alltså jag kan inte förklara storleken riktigt. Grävling känns uteslutet pga storleken, eller kan dom skita så stora korvar? #2 isåfall en stor hund som käkat ett djur med päls. Vildsvinsbajs vet jag hur det ser ut, likaså älg, rådjur. Hund har jag själv, hon väger runt 15 kg och hennes korvar är inte i närheten av dessa vi såg idag! Jag tänker typ på varg/lo när jag googlat lite men tänkte om det finns någon expert här inne på sånt här? Hehe.

Lussan20
0

Gissar på grävling! Mvh/WL🌺

Taggeman
0

Bor du där det finns björn så kan dom ha hårig avföring nu eftersom dom kan äta kadaver vid en här årstiden.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

NiklasTyreso
0

Foto tips! Lägg en sko eller något bredvid så storleken kan bedömas. Hårstråna talar för ett rovdjur. Grävlingar käkar väll sniglar, insekter och ganska små djur. Räv kan det vara, men nu påstås storleken vara större. Jag har sett liknande skit 2 ggr där jag bor i Mälardalen och jag ser varje vinter spår av lodjur i samma marker, så jag tror det är loskit. Lodjuren har blivit vanliga. De får ungar bara ungar ca två kilometer utanför stan där jag bor i ett gigantiskt stenröse. Det är mitt tips.